arab-teens.hooxs.com
تسطيع (ي) تصفح (ي) اي شئ تريده (يه) ولاكن اذا اردت (ي) المساهمه معانا في النتدي يلزمك الاشتراك
arab-teens.hooxs.com
تسطيع (ي) تصفح (ي) اي شئ تريده (يه) ولاكن اذا اردت (ي) المساهمه معانا في النتدي يلزمك الاشتراك
arab-teens.hooxs.com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

just arab teens للمرهقين العرب فقط

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير Empty
مُساهمةموضوع: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالخميس أغسطس 06, 2009 10:38 am

[
تعالو نعمل خير كل كل أسبوع نتفق ع حاجه نعملها لكى يزيد حسناتتنا
ونبدا بكل يوم نقراقبل النوم بقرأة سوره الملك كى تقينا من عذاب القير
وكل واحد عنده عمل خيريكتبه نعمله الاسبوع المقبل أنشاء الله
[/color]
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالخميس أغسطس 06, 2009 11:18 am

فكره جنان ربنا يجازيكى كل خير.وانا هاعمل كده بأذن الله .وهاشوف فكره كويسه واجيبهالكم
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالجمعة أغسطس 07, 2009 2:13 pm

شكراً ع مرورك ويا رب يكون الموضوع كويس
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالجمعة أغسطس 07, 2009 3:40 pm

بجد فكره شديد اوي وانا حعمله ان شاء الله وحفكر في فكر للاسبوع اللي بعد اللي جاي لان السبوع الجاي لإمي واجيبها وشكرا علي الموضوع ده مره تانيه
https://arab-teens.hooxs.com
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالخميس أغسطس 13, 2009 11:07 pm

ايه ياحجه ايما فين فكرتك الاسبوع خلص ويا جماعه بلاش كل اسبوع خليها كل 3 او 2 يوم اصل الاسبوع كتير
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالجمعة أغسطس 14, 2009 10:42 am

خلاص أوك بس المهم نستمر فى كل حاجه نقولها
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالسبت أغسطس 15, 2009 4:59 am

خلاص يا حج crazy براحه علينا .
انا من رأيي ان كل واحد مننا يكتب كلمات تفيدنا فى اننا نكسب حسنات ونكسب اللى كاتبها حسنات زى سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
وانا هابدأ
>>كيف تغفر لك ذنوبك وإن كانت كزبد البحر ... ردد ... سبحان الله وبحمده
>>( 100 مره )

>>كيف يغفر لك الله ذنوبك ... ردد ... أستغفر الله الذي لإله إلا هو
>>الحي القيوم وأتوب اليه ( 3 مرات ) .

يلا عايزة اشوف كلماتكم
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالسبت أغسطس 15, 2009 7:45 pm

واللهي ياحجه ايما انا مفهمتش قصدقك ازاي كل واحد يكتب
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالسبت أغسطس 15, 2009 8:15 pm

مفهمتش! معلش السن بردوا ليه احكاموا يا حاج crazy. قصدى كل واحد يكتب حاجات زى للى فوق دى فى الموضوع زى رد
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالأحد أغسطس 16, 2009 7:07 pm

هو مش الموضوع بتكلم عن حاجه نعمله في الحياه اليوميه مش كده يا حجه برنسيسه

وانا بقترح اننا نقرأ ايه الكرسي قبل النوم لانه من قرأه لا يزال عليه من الله حافظ كما قال رسول الله ( صلي الله عليه وسلم ) وبعد كل صلاه لانه من قرأه بعد كل صلاه وكان كمن قاتل مع أنبياء الله حتى يستشهد و أعطاه الله ثواب عمل الأنبياء وأعمال الصديقين وأعطاه الله فوق ما أعطاه للشاكرين وبسط الله عليه يمينه بالرحمة و هو اسم الذات العليا ويقال أنه الأسم الأعظم .

وكمان بقترح نصلي علي النبي عشر مراتلانه كما قال رسول الله ( صلي الله عليه وسلم ) من صلى على من أمتى صلاة مخلصا من قلبه صلى الله عليه بها عشر صلوات ورفعه بها عشر درجات وكتب له بها عشر حسنات ومحا عنه بها عشر سيئات .

وقرأ قول هو الله احد والمعوذتين وكما قال رسول الله قال:من قال قول هو الله احد،والمعوذتين حين يمسي وحين يصبح ثلاث مرات تكفيه من كل شيء. رواه أبوداود , والترمذي

والله اعلم
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 6:10 am

أنتو الاتنين كلمكو صح بس يا إيما أحنا عيزين حاجه نعملها كل يوم يعنى لو هنستغفر يبقى كل يوم نقول أحديث الصباح والمساء كده وأيه الكرسى وياريت نكثر من قراة القرأن الايام ألى جيه دى بس كده
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 7:17 am

خلاص انا عندى اقتراح حلو بردوا فى مضان ان احنا نحدد جزء او كام سورة نقراها فى الاسبوع ايه رايكم
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 10:01 am

ماشي اوكي و ظبطيها من عندك علشان احنا عندنا دروس شوفي كده واحسبيها اوكي
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 11:14 am

انت بتكلم مين انا مش ايناس يابنى .ولا انت قصدك على ايه؟ بعدين وراك دروس وانا ورايا ايه يعنى. انياب
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 11:43 am

لا بكلمك انتي وانا قصدي حددي الجزء او السور ومتكتريش وانتي عارف اقد ايه لانك انتي بردو عندك دروس
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 6:53 pm

أنا بقول اننا نحاول نقرا كتيييربس بمأنكم عندكوا دروس وانياب يبقى جزء 2 فى اليوم كويس ولا
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 7:19 pm

انا بقول نخليها جزاء واللي عاوز يزود ييزود من عندوه بس اللي عايز يقرأ جزئين يقرأ جزاء الصبح وجزأء بليل وهو ده اللي انا حعملو ان شاء الله
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 17, 2009 7:33 pm

انا رأيي من رأى اياد
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 18, 2009 7:00 am

أوك ماشى انا معاكوا ف الراى
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 30, 2009 5:29 am

ايه يا جماعه انتو نسيتو الموضوع ولا ايه حد يقول حاجه
princess_enas
مشرف
مشرف
princess_enas

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 30, 2009 1:27 pm

لا أنا منستش
نحاول نصلى سنه الصلاه
وبالتحديد صلاه الطهر لان ألى بيصلى صلاه الظهر قبلها 4ركعات وبعدها4 ركعات بنى له قصر فى الجنه
إيه رأيكم
Crazy teen
مدير
مدير
Crazy teen

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير   تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 30, 2009 6:36 pm

ماشي اوكي بس حدد واشرحي ويا ريت كمان صلاوات السنه كلها واشرحي يعني ركعتين وركعتين ولا ارباعه والارباعه اللي بعدهم امتي وكده يعني حولي تشرحي علي قد ما تقدري

تعالوا نكسب حسنات كتيييييييييييييير
صفحة 1 من اصل 1